Datorita pandemiei de COVID-19 si a starii de urgenta impuse de catre autoritatile romane, agentia noastra vine in sprijinul clientului in aceasta perioada cu urmatoarele variante:
1 – Reprogramarea vacantei pana la data de 30.09.2021. aceasta fiind solutia optima pentru toti cei implicati in activitatea de turism care nu implica penalitati sau pierderi. Sumele achitate pana in prezent fiind integral folosite pentru urmatoarea vacanta programata.
· Pentru reprogramari nu vom solicita nici un fel de comision
· Reprogramarea presupune o noua rezervare al carui pret poate sa se modifice (in plus sau in minus). Negociem cu hotelierii si transportatorii sa pastreze aceleasi conditii in care s-au facut initial rezervarile (aceleasi valori) dar acest lucru nu ineseamna neaparat acelasi pret.
· In cazul in care turistii nu stiu exact data reprogramarii, sumele achitate vor constitui sold in favoarea clientului si vor fi transferate integral pe noua rezervare in momentul in care se va face.
· Termenul pentru reprogramarea vacantei este in beneficiul turistilor fiind inclus si sezonul de vara al anului 2021. Hotelierii si toate partile implicate in aceasta activitate solicita ca turistii sa aiba rabdare sa reprogrameze vacantele pentru perioadele urmatoare atunci cand acestea pot fi facute in conditii de siguranta.
2. In cazul in care se solicita ANULAREA rezervarii/serviciilor, se va retine comisionul agentiei noastre, valoarea acestuia variaza in functie de pachetul turistic achizitionat, iar pentru restul sumei achitate, prevederile legale in vigoare permit ca restituirea sa se faca prin echivalent sau voucher. In cazul imposibilitatii serioase de restituire din cauza existentei circumstantelor inevitabile si extraordinare, a lipsei de numerar si blocajului economic intern si international acest voucher poate fi folosit pentru o vacanta viitoare (voucherul fiind transmisibil) sau poate fi rascumparat ulterior incheierii crizei prezente, in termen de 14 zile de la resituirea banilor de catre furnizori. Declararea starii de urgenta atrage imposibilitatea juridica de executare a obligatiilor asumate, cum ar fi restituirea sumelor de bani achitate sau executarea serviciilor turistice, efectul fiind suspendarea obligatiilor prevazute in contractul incheiat.
Precizam faptul ca banii achitati de catre turisti au fost virati furnizorilor de servicii turistice, acestia folosindu-i pentru finantarea activitatii (salarii, renovari ale spatiilor de cazare, taxe si impozite, avansuri alimente, investitii etc) banii fiind in circuitul fiscal.
Odata cu incetarea contractului, avem dreptul legal sa retinem comisionul pentru prestatiile deja efectuate pentru rezerari, comision care face parte din pretul contractului alaturi de costul serviciilor de calatorie.
Multumim pentru intelegere!
Data 06.04.2020 Director agentie
Stimati clienti,
Echipa Gata de plecare lucrează în mod continuu pentru a oferi solutii la situatia creeata si de a proiecta o imagine ansamblu detaliată a situației și a efectelor produse de COVID-19.In momentul de fata echipa noastra este in permanenta legatura cu toti furnizorii de servicii pentru a obtine cele mai bune informatii privind siguranta turistilor a conditiilor de reprogramare si anulare.In functie de fiecare furnizor in parte si de data plecarii va putem informa personal de condtitiile de reprogramare sau anulare daca este cazul! Se fac reprogramari pana pe anul 2021!Se pot face rezervari on-line pentru sezonul 2020 sau sezonul 2021, majoritatea furnizorilor ofera posibilitati de plata si anulare foarte flexibile!Asigurarile STORNO nu acopera situatia de forta majora!Pentru informatii va stam la dispozitie!
Cu consideratie
Echipa Gata de plecare
Data: 15.03.2020
Ministrul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri Virgil Popescu:
Lucrăm la un proiect de Ordonanţă de Urgenţă în aşa fel încât să prelungim valabilitatea voucherelor de vacanţă care expiră în luna mai sau toate care au fost eliberate anul trecut. Le prelungim până la sfârşitul anului acesta, ori pe 12 luni, în aşa fel încât cei care au beneficiat de aceste vouchere de vacanţă să le poată folosi în continuare pentru că este normal ca după trecerea acestei crize să repornim economia, iar turismul trebuie să funcţioneze.
Persoanelor care și-au achiziționat vacanțe le-aş recomanda să nu se grăbească, să nu se ducă să îşi retragă banii imediat de la agenţiile de turism pentru că le creează o problemă şi acestor operatori economici. Dacă vacanţa este programată în august sau septembrie, în octombrie, nu văd de ce trebuie să te grăbeşti acum, să te duci să ceri banii înapoi.
Este normală îngrijorarea cetăţenilor, a turiştilor vizavi de ce se va întâmpla în septembrie, dar cred că ar trebui să fie puţin mai răbdători şi să nu se ducă peste agenţiile de turism pentru că vor crea o problemă de cash pentru acestea. Agenţiile la rândul lor au plătit la operatorii externi, la hoteluri şi chiar au o problemă reală de cash. Ar trebui să nu intrăm în panică, să avem puţină răbdare, să vedem cum evoluează această criză. Eu sunt optimist că odată cu venirea verii lucrurile vor intra cât de cât în normal”.
Declarația poate fi urmărită AICI.
vezi mai mult
ANPC
În contextul pandemiei provocate de noul coronavirus, care a afectat pe multiple planuri viața obișnuită a cetățenilor, începând cu sfera mobilității, care include și activitățile turistice, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) este în măsură să facă o serie de recomandări tuturor consumatorilor interesați:
- pentru a preîntâmpina creșterea peste măsură a nivelului de aglomerare al agentiilor de turism - preocupate în aceste zile să acorde consultanță celor interesați de modul în care actuala criză sanitară globală le-ar putea modifica planurile de vacanță pentru acest an -, este indicat să urmăriți cu atenție evoluția situației legate de răspândirea și controlul pandemiei de coronavirus, la nivelul fiecărei țări, din surse de informații credibile, pe cât posibil oficiale;
- situația trebuie tratată cu calm și înțelegere, agențiile de turism fiind nevoite în această perioadă să se concentreze, cu prioritate, asupra plecărilor programate pentru perioada imediat următoare.
Dacă aveați în plan deplasări cu data de început în următoarele 14 zile, pe care acum doriți să le contramandați, vă recomandăm să faceți, în scris, o cerere de restituire a banilor achitați deja către operatorul economic. Agenția vă poate propune următoarele două variante de rezolvare a situației:
- fie va începe toate demersurile necesare recuperării banilor de la furnizorii de servicii turistice, astfel încât demersul dvs să se finalizeze cu succes, în timp util;
- fie, în urma cererii dumneavoastră, veți primi un document care atestă creanța Dvs. comercială și care vă dă posibilitatea ca, la o dată ulterioară, după încheierea perioadei de pandemie și a efectelor acesteia, să călătoriți în aceleași condiții precum cele contractate initial către destinațiile alese de Dvs.
Vă recomandăm, însă, să țineți cont de numărul mare de situații în care serviciile turistice nu pot fi pe moment satisfăcute, din cauza situației de criză apărute în ultimele săptămâni, și să tratați cu răbdare și înțelegere demersurile întreprinse pentru soluționarea cu succes a solicitărilor Dvs., chiar dacă, din cauza situației de criză, s-ar putea să dureze puțin mai mult decât în mod normal.
Vă reamintim că destinațiile încadrate în categoria zonă roșie, afectate de COVID-19, sunt în acest moment următoarele:
- Italia - întreaga țară;
- China – provincia Hubei, inclusiv orașul Wuhan;
- Coreea de Sud – orașul Daegu, județul Cheogdo;
- Franta – regiunile: Hauts de France, Île de France, Grand Est, Bourgogne France Comte, Auvergne Rhones Alpes;
- Germania – regiunile: Baden Wurttemberg, Bayern, Nordrhein Westfalen;
- Spania – regiunea Madrid.
Important!
În contextul situațiilor generate de răspândirea virusului COVID-19, pentru orice destinație din zona roșie afectată si ținând cont de componenta serviciului achizitionat, operatorul economic vă va putea restitui contravaloarea serviciului de călătorie rezervat, de îndată ce va primi banii de la furnizorii locali implicați în tranzacție.
Vă reamintim că destinatiile încadrate în categoria zonă galbenă, afectate de COVID-19, sunt în acest moment următoarele:
- China – alte provincii și orașe din China continentală, în afară de cele din zona roșie,
- Coreea de Sud – alte județe și localități, în afară de cele din zona roșie,
- Germania – districtul Heinsberg din Renania de Nord Westfalia),
- Iran - întreaga țară,
- Franta - alte provincii, în afară de cele din zona roșie,
- Spania - alte provincii, în afară de cele din zona roșie.
În contextul situațiilor generate de răspandirea virusului COVID-19, pentru orice destinație din zona galbenă, călătorul va putea anula serviciul de călătorie conform condițiilor contractuale agreate la momentul rezervării acestuia, cu aplicarea penalizărilor din contract.
Pentru orice altă destinație, călătorul poate anula serviciul de călătorie rezervat, cu respectarea condițiilor contractuale agreate.